måndag 23 februari 2009

Vakna i morse med en fantastisk insperation till Livet ;)



Det är inte varje dag jag har insperation längre till livet, men det börjar bli oftare.
Det kan delvis bero på att jag har varit sjukskriven länge, och att jag får en och annan egotripp emellanåt (kan ju inte stava så ha översende annars sluta läs).'
Antingen tror jag tjejer får sånna trippar genom utomståendes uppmärksamhet
ex. på dansgolvet..eller genom beröm för ett gott arbetet man gjort och slitet skiten ur sig, för att försakat familjen och sig själv..

Ja främst sig själv -för inte ska familjen komma ikläm för då märks det ju att man har jobbat för mkt.
Snabbt tänker jag på hur män fungerar.."generaliserar"
-dom säger jag hinner inte eller så ska dom ha mer betalt.
Vilken man kan tvätta o strycka? -Ja dom finns, jag vet!
men efter att dom kommer på att färgar man tvätten några ggr så slipper man...hmmm...
Vad har vi då att lära av detta.
Jo anställ någon som tvättar tänker du..men nej det kostar för mkt o ingen vill visa sin smutsiga tvätt, för okänd människa.
Dessutom vill du väl inte visa fläckarna på lakanen för andra det är ju intimt, då kanske dom tror att gamla människa fortf. har sexlust..hmm...
Nej så kan vi inte ha de så jag får nog tvätta själv.
Men man kan härma mannens betene genom att lyssna o lära, blanda inte ihop kärlek o förhållande det är Nr 1,
Nr.2 lär dig att säga Ja tack när någon ber att få hjälpa till, ta dessutom o be att dom häller upp ett gott vin medans du sappar på tv kanalerna och ligger i soffan.
Nr. 3 skyll inte på huvudvärk när ni ska ha sex, utan lägg dig bekvämt o be att få det du behöver oavsett vad det är..(jag lägger mig inte i hur, bara du trivs) efteråt kan du be dom byta sängkläder medans du tar ett uppfriskande bad.
Ja nu har jag snöat in på något som jag skulle kunna hålla på med hur länge som helst.. Men ett tips om du är ca. 50 så passa dig för männ i samma ålder för dom har verkligen en kris där dom tror att dom är gudar o dessutom har dom lite pengar o tror dom kan köpa alla...menar allt..hihi. Ja ja detta var dagens reflektioner och komihåg läs inte denna blogg om du är känslig för sex, sanningar och felstavningar för jag tar inte åt mig av den kritiken... Men glöm inte att le under din resa i livet. Kram till alla just nu ,)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar