onsdag 21 oktober 2009

Bekräftelse

Bekräftelse..
Ett lite söndertrasat ord o begrepp men jag vill i alla fall använda ordet och hur jag ser på de.Har många gånger använt ordet i olika sammanhang,
men härom kvällen fick jag nog de roligaste bekräftelserna.

Skype detta trevliga sätt att hålla kontakt med när o kära,
äldsta dottern ringer upp med video samtal,
Barnbarnet kommer direkt och vinkar och pussar datorn…Hmmm de e ju mig han ser..
Säger Mormor och skrattar,
Vinna på Lotto ..kul.. men det är obetalbart när ens barnbarn säger Mormor..
Åhhhhhhh vad jag älskar denna unge.
Hn är nästan lika söt som sin mamma när hon var i samma ålder (du är söt nu med Malin)
Fick även se deras nya hem i datorn hur kul som helst. Hoppas kunna få lite tid över och hälsa på snart.
Grattis till jobbet också och så kul att du trivs så bra!

Kvällen närmar sig 23 telefonen ringer, min andra dotter hörs i luren med ett hysteriskt fnittrande och är sprudlande glad,
då funderar man på droger eller sprit Nej så är de inte, inte hon inte..
Hon har fått ett mail av sin förebild inom styling.
Då slog de mig Vad viktigt det är att svara yngre personer med mål i livet som vill komma fram i branschen.
Tack Mikael Beckman för att du gjorde min dotter så glad ( visserligen är hon en glad skit hela tiden)
Så här stod de i hennes Blogg
emelie ,tack för din support och fina blogg!!!mvhmikael beckman

Men så har de inte alltid varit, kom till Karlsborg -93, tar med mig Emelie till badhuset medans syster Malin är i skolan.
Då kommer de fram en ”kärring” säger – uschhhhhh din dotter är undernärd, får hon ingen mat. Där står jag som en fåne, överviktig med min fula ankunge, vilket radar par.
Emelie som en älgkalv med långa ben och mager, och jag som en Michelingubbe med hängtuttar och kraftiga bilringar.
Men idag ser jag en annan tjej, målinriktad, omtyckt (trots fortsatt smal kropp) och framför allt ödmjuk och respektfull.
Men snacka om Bekräftelse för oss båda, du Emelie av din förebild, jag som mamma och företagare.. Trots din uppväxt med en mamma som alltid jobbat sent osv. funderar du på att starta eget.
Tack mina underbara barn för att ni är dom ni är, och att ni är starka personligheter och för att ni idag bekräftar mig. Tjing tjing..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar