måndag 2 november 2009

Level 2 i livet

Varför spelar man Bouncing balls eller något annat spel?
det kan man undra!

Det finns ett talessätt som som säger att det finns en mening med allt !

Jag har fasnatt i ett spel som jag är beroende av, (löjligt -ja visst)
Högre poäng är de enda som det går ut på.
Då frågar man sig vad kommer detta ge mig förutom en stunds avkoppling!

Idag kom jag på vad det ger mig, när jag envist spelar med snabba bollar och får ner massor, så inser jag det är ju poängen som är viktiga, alltså skulle jag tagit de lugnt och fått mycket mer poäng.
Att kunna ta de lugnt och avvakta är ju fler moment som är viktiga,
men det har jag missat tills nu.

Nu undrar ni vad menar hon, det här är ju löjligt
.

Jo helt plötsligt så inser jag om jag tagit de lugnare så hade jag insett för länge sen hur man får mer av allt, eller läst manualen till spelet eller till något annat, lärt av andras misstag eller erfarenhet.
Jag hade kunnat undvikit massa misstag och kommit lite längre, kansek till level 3.
Men som den personlighet jag är, så verkar de som jag alltid tar sats o springer in i alla ider och väggar eller vad de nu kan va. 100% hela tiden.
Men nu med denna reflektion kanske jag blir lite bättre på att jag inte ska avbryta andra människor med mina ider, och låta andra få prata till punkt. ( detta kommer krävas hård träning , jag vet) Kanske blir jag lättare att leva med, vem vet.
Hmmm detta blev lite flummigt men som vanligt, kontentan är att jag reflekterat över mitt egna beteende, jag ska inte säga att det är en dålig kyl nästa gång, innan jag vet, pga. att den är billig, jag ska ge de en chans, jag har inte alltid rätt..Där kom en Djup suck, fatta vad jag skriver, Jag har inte alltid rätt.....Ujuj
Nu ska jag spela vidare med med insidan av hjärnan. Kanske slår jag ett rekord eller så kan jag vara nöjd med det jag har, kanske gå vidare med kunskapen att jag fattar hur man gör...

Ha nu en bra dag pöss alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar