onsdag 6 maj 2009

Norge
















Fick en kraftig inflamation i ögat, pga. att jag var för berusad förmodligen, glömde ta ut linserna innan jag somnade..hmm inte att rekomendera. Åkte till min kjearesta i Oslo, som fick ge mig sin ömhet och omtanke för vi är ju bara människor. Det är ju inte bara män som blir ynkliga när dom är sjuka eller? Fick en impuls att Tattooera mig, fick kontakt genom Linn till en kille som heter Morten, det heter alla i Norge föresten..hihi.. så de passar mig optimalt med mitt taskiga namn minne. Men sagt o gjort åkte till Ask utanför Oslo o träffar Morten som ritat en snygg Pinuppa med sailet look, Nu sitter den på mitt ben. (gör nöjd).
Efter detta så packa vi väskorna o åkte till bergen för en annorlunda upplevelse. (50 mil enkel över bergen) Morten tävlade i Westernskytte, verkar vara mkt roligt ska absolut testa. Nördigt Nja som alla andra sporter man använder tidsenliga kläder för sporten i detta fallet givetvis cowboykläder. Frågan är vem har inte lekt cowboy i Indian??? den har inte varit barn..eller hur.

Känndes lite som ett TV-spel men på riktigt. Det går ut på att vara snabbast i olika skjut ställningar och med olika vapen. Morten kom tvåa..;)

På vägen hem från detta vackra Bergen så åkte vi över Hardangevidda. FANTASTISKT vackert


Tack Morten för en fantastisk resa..kjöss
Dessutom vill jag varna för en restauran i Voss.. Camilla´s Fy tusan de var de värsta jag upplevt tror jag..Men ett gott skratt förlänger livet. eller hur o toan funka de va bra.

1 kommentar:

  1. Älskade!
    Tack för at du ville komma med över fjällen!
    Finns inte gränser på hva man kan uppläva til sammans!

    SvaraRadera