söndag 21 juni 2009

En skön midsommar

Helgen förflöt lungt o skönt med goda vänner och kjeresta och en fantastiskt god sill och färskpotatis. Som kock får jag nog säga att de svåraste som finns är att koka den optimala färskpotatisen ;).. Kan tyckas löjligt kanske av en del, men ack så viktig.
Spriten är lättare att få precis så kall som man önskar, där är man inte lika kännslig,
för några snapsvisor blev de.
Sitter just nu vid köksbordet och tittar ut över bottensjön som ligger som en spegel o solen har just gått ner det är då litvet är gött att leva.. men va får jag se JOoooooooooooo två personer som joggar, det kan jag tycka förstöra kvälls idyllen. Hmmm dåligt samvete kanske för att jag själv inte tycker om att springa. Jaja var och en gör de den känner den mår bra av. Gött nu kom min Ida o tala om att vi måste gå ut o kissa henne..ja då gör matte de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar